زهرا ( تحصیلات : لیسانس ، 21 ساله )

با توجه به اینکه خانم دکتر نیلچی زاده در بحث حجاب به نوعی از رنگ مشکی دفاع کردن (مثلا اینکه مشکی رنگ اقتدار، نجابت، کاهش دهنده شهوات و جذابیت هاست) اصولا لزومی داره که من هم در ایام غیر سوگواری روسری مشکی یا تیره به سر کنم به خاطر اینکه توجه نامحرم رو به خودم جلب نکنم؟ منظورم اینه که مشکی واقعا تو روحیه تاثیر منفی می گذاره و من این رو دوس ندارم. اصلا در مچالس مهمانی که حدود شرعی و حلال و حرام بین نامحرم ها رعایت میشه، یا در بیرون از خانه (چه محل کار، چه دانشگاه، یا حتی یک تو که پا رفتن به مغازه) باز هم جایز هست به علامت شادی و خوشحالی روسری روشن شاد پوشید؟ تمام فرمایشات خان دکتر نیلجی متین هستن، اما حتی مشکی هم برای دختران سفید پوست زیبایی داره، آنقدر که خودشان هم می ترسن! ثالثا، برای سفید پوست ها و دخترانی که از زیبایی برخوردار هستن، هم مشکی و هم رنگ های شاد تاثیر ظاهری مثبتی می گذاره. وقتی که دوستان و اطرافیان می گن که چه قدر مشکی به صورتت میاد، چه قدر قرمز بهت میاد، تکلیف آن دختر یا خانمی که سعی داره محجبه بمانه چیه؟ به هرحال هر دو حالت می تونه شخض مقابل رو منحرف کنه.

سوال دوم: در مجامع غربی که بر علیه حجاب تبلیغ میشه، چه رنگی برای پوشش دختران مناسبه که شهوات و جذابیت ها را بالا نبره و به نفع حجاب هم تمام شه؟ بعضی از خانم ها در کشورهای غربی چادر مشکی به سر می کنن، حتی در دانشگاه ها. آیا این سیاست مناسبیه؟


مشاور (hasan najafi)

در مورد سوال اولتان - اصل در اینکه چادر و حجاب خانم ها بهتر است مشکی باشد در مستور کنندگی آن است و جلو گیری از جلب نظر دیگران می باشد . و الا با رنگ قرمز و بنفش و از این رنگها دین اسلام مشکلی ندارد اما بهترین نوع و رنگ در پوشش برای جلو گیری از جلب نظر نامحرمان رنگ مشکی می باشد. جواب سوال دوم شما نیز در سوال اول پاسخ داده شده است